Warsztaty strefa świadomych emocji 2021
W naszej szkole w dniach 8 i 9 listopada 2021r. odbyły się warsztaty profilaktyczne nt. Depresji i autodestrukcji. Nie bój się prosić o pomoc, oraz warsztaty rozwojowe nt. Komunikacja. Język ciała, Ekspresja emocji, Kultura słowa, dla młodzieży z klas technikum i szkoły branżowej.18 i 19 listopada 2021r.,odbędzie się druga tura warsztatów oraz szkolenia dla nauczycieli.
Warsztaty i szkolenia, we współpracy z Urzędem Miasta Skierniewice, zostały sfinansowane przez Prezydenta Miasta, w ramach działań profilaktycznych Żółtej Parasolki – Strefa Świadomych Emocji, w celu ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.Realizacja powyższego związana jest z powrotem uczniów do szkół po okresie izolacji – pandemia COVID – 19.
Instytut Rozwoju i Edukacji PROGRES, w swoim założeniu ,łączy innowacyjne metody pracy trenerów, ich doświadczenie, profesjonalizm z obecną sytuacją szkolną i pozaszkolną. Warsztaty dla uczniów opierają się na nowatorskim podejściu do zagadnień z zakresu profilaktyki, w oparciu o rekomendacje PARPA.
Proponowane warsztaty dla uczniów mają na celu nabywanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, radzenia sobie z nimi i odpowiednie zastępowanie emocji negatywnych, emocjami pozytywnymi. Warsztaty rozwojowe pozwolą uczniom wyrażać siebie na zewnątrz. W łatwy sposób okazywać podstawowe emocje takie jak: radość, smutek, złość, czy lęk, a także zadbać o rozwój pozostałych emocji determinujących zachowanie człowieka. Warsztaty zwalczania depresji i zachowań autodestrukcyjnych u dzieci i młodzieży pozwolą na równoważnię emocji – sposobu na wyrażanie: uczuć, komunikatów, relacji, opinii, przeżywania zmian i strat, na zachowanie dobrostanu psychicznego w czasie pandemii. W/w warsztaty mają na celu pozyskanie przez uczniów nowych umiejętności w radzeniu sobie z zagrożeniami współczesnego świata.
Formuła warsztatów zakłada aktywne uczestnictwo, samodzielne wyciąganie wniosków, wykorzystanie procesu edukacji rówieśniczej do zmiany postaw i umiejętnego przeciwdziałania negatywnym zjawiskom.
Opracowała Anna Walendzik pedagog szkolny.